Akad nikah/Perkahwinan Long, Kak Long.
POSTED ON Monday, March 19, 2012 AT 12:09 AM \\
Assalamualaikum semua :)
So, how's your school day? Seminggu nie, aku berhijrah. Yeah, berhijrah. Pergi Kedah then Kelantan. Okay, serius penat. Seminggu tu bekerja je. Walaupun, bukan aku. Orang lain yang bekerja. Tapi, aku tetap dapat merasakan kepenatan mereka. Haha.

K, start now! Boboiboyyy! Ohh, adik sedara aku suka sangat sebut sebut benda nie. Kadang kadang selalu terikut.

Akad Nikah.
Jadi, hari ni lah abang aku digelar suami orang. Pandaikah? Haha. Bangun pepagi, siap siap. Lepas Zohor gerak pergi Masjid. Aku pakai baju kurung baru k. Warna oren. Nak tengok? Tengok ehh?

Ehem ehem, aku yang pakai baju coklat bulat kuning tuh. Bak kata mama, telur katak -.-

Sampai je masjid, terus duduk dekat pondok. Tunggu Tok Kadi datang. Sedang sedang tunggu tok kadi, aku touch up sikit. Ehh, aku pengantin perempuan tau. Sambil sambil tuh, ambil gambar. Daripada berpuluh puluh gambar yang diambil masa itu. Hanya satu sahaja yang terbaik. Eeee. Haha.

Gambar ni takdelah bagus sangat. Nampak aku macam... kambing.

Then, tok kadi dah sampai. Lelaki lelaki pergi solat Zohor. Kami yang perempuan still lagi lepak dekat pondok tu. Uish, teruk teruk. Habis je para ambiyah.. lelaki solat. Kitaorang semua masuk Masjid. Dah nak start dah akad nikahnya. Jadi, disebabkan aku seorang yang tamakkan pemandangan yang jelas, ehh? Aku duduk depannnnnnnnnnn sekali. Yeahh, sangat jelas. Tapi sangat jauhh. -.- Apakah?

Tu diaaaa. Abe Longkang aku. Dah jadi suami dah kau long :') *Airmata bergenang* Eeee.

'Aku nikahkan Laila Natasha dengan ....' 10 tahun aku datangg..
Haha, berangan!

Habis je akad nikah, kitaorang pergi makan makan dekat rumah belah perempuan. Btw, yang datang untuk akad nikah nie, sikit je. Yang lain pergi Langkawi. Mentang mentang dekat Kedah -.- Haha. K, takpe.

Lepas makan, kitaorang semua masuk dalam ambil ambil gambar.

Haih, gua benci betul tengok muka minah nie.

Gambar ni aku ambik dari bilik pengantin perempuan. Jadi, itu kak long. Haha.

Bila dah selesai semua semua. Kitaorang pun nak balik dah. Salam salam, Long tidur rumah kak long malam tu. Aww. Hahaha. Balik rumah, rest sekejap. Lepas nie, nak keluar main boling. Jyeahh!

Jadi, masa yang dinanti nantikan. Boling boling boling lolinggg lolipopp popcorrn kondakkk dakwattt!
Aku lawan 5 orang, termasuk aku. Mok Teh, Mok
Dah, Ena and Yaya. Dan, aku puassss!
Result pertama je dah ..


Tengok, aku dapat jatuhkan semua!
Sila endahkan nama aku tu. Asha gedik. -.- Kakak tak guna. Haha.

Jadi, nie result akhir sekali! Tapi belum habis lagi sebenarnya.
Yang akhir punya, tak sempat nak tangkap dah hilang -.-

Dan, saya pemenangnya okay! Muahaha. Bangga. Amboii, riaknyaaaa.
Ehh, sebelum aku main boling, aku sempat beli benda nie. Comel, rm1 je. memandangkan dalam purse aku tinggal rm1 je lagi. Haha -.- aku terpaksa mintak Piji singgit. Dapatlah beli 2. Satu nak bagi dia :D

Comelkan?

Okay semuaa, done for today. Hari nie akad nikah jelah dulu. Lain kali perkahwinan tuh pulak. Nie pun macam dah panjang gila! K, bai semua :)

ASSALAMUALAIKUM.

#Wajah gembira kerana memenangi pertandingan boling peringkat keluarga.